Končící podpora Windows Server 2008 R2 a zvyšující se rizika pro běh vašich systémů

Konec podpory Windows Server 8

Již za pár týdnů, 14. ledna 2020, končí podpora stále rozšířeného operačního systému Windows pro servery ve verzi 2008, na které stále běží tisíce a tisíce instalací v podnicích a úřadech. Konec podpory není ale jen administrativní krok, tímto datem se výrazně zvyšuje riziko používání tohoto operačního systému na úrovni podpory a hlavně bezpečnosti.

Končící podpora Windows Server 2008 R2 a zvyšující se rizika pro běh vašich systémů

Systém samotný po tomto datu nepřestane fungovat, ale výrobce již nebude nově dodávat opravy chyb, a hlavně bezpečnostní západy. Nedílnou součástí je postupný útlum produktů ostatních výrobců pro tento operační systém a též omezení podpory.

Postupně se uživatelé dostanou do stavu, že jejich server bude náchylný na nové kybernetické hrozby, nebude pro něj dostupný například antivirový program a provozované účetnictví kupříkladu nepůjde upgradovat na novou verzi, anebo se výrobce zřekne odpovědnosti za chyby na staré verzi operačního systému. Potupně nepůjdou instalovat též nové verze zálohování atd.

Ve většině případů byl server zakoupen již s touto verzí operačního systému, server z roku 2008 je dnes též již za hranou životnosti a je časovaným rizikem. Odvětví IT je jedno z nejrychleji se vyvíjejících a 12 let je dlouhá doba.

Kromě nákupu nového fyzického serveru, nových licencí za vyšší desítky až stovky tisíc korun, je zde možnost, která je na rozdíl od roku 2008 naprosto běžná a rozšířená, a tou možností je rychlý virtuální server s novým operačním systémem v cloudu, který můžete mít jako službu s měsíčním poplatkem, garantovanou dostupností i bezpečností. Tento server pro vás bude dostupný nejen v kanceláři, ale i z domova či kdekoliv ze světa.

Zajímají vás detaily, cena či jiné možnosti, napište nám. Je nejvyšší čas. J

 

Autor: Petr Loužecký

Cloudový online rádce

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Napište nám! Kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.

Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.

Další články
Service Desk Algotechu je výjimečný
Produkty a služby Service Desk Algotechu je výjimečný
Algotech je celý naprosto výjimečný díky jeho lidem. Je výjimečný také díky jednomu z pracovišť, které je často nedostatečně doceňováno – a to je Service Desk. Parta, která se 24 hodin denně 7 dnů ...
Mohu mluvit s vaším IT technikem?
Vy se ptáte, my odpovídáme Mohu mluvit s vaším IT technikem?
… a ze sluchátka se ozvalo: „…ale zajisté.“ Osobní přístup je pro nás jednou z hlavních priorit, a to nejen v AlgoCloudu, ale v celé firmě. Nosná část služeb cloudu vyžaduje bezvadné pochopení potř...
Kým je náš cloud nejvíce využíván a co zákazníci oceňují?
Produkty a služby Kým je náš cloud nejvíce využíván a co zákazníci oceňují?
Algotech ve svém vlastním datovém centru poskytuje cloudová řešení již sedmým rokem. Za tu dobu jsme získali nemálo zkušeností a to nás staví do velmi odpovědné role. Nesmíme zklamat naše zákazníky...