Jak bezpečné je vaše heslo?

 10. 2. 2020
Vy se ptáte, my odpovídáme

Před časem jsme sdíleli článek o tom, jak s hesly zacházet na internetu. Dneska se podíváme na hesla ještě trochu podrobněji – konkrétně na jejich délku, složení a celkovou bezpečnost.

Jak bezpečné je vaše heslo?

Ještě nedávno se říkalo, že heslo by mělo mít alespoň 8 znaků a mělo by obsahovat velká a malá písmena, číslice a speciální znaky. S narůstajícím výkonem počítačů a „šikovností“ hackerů doporučujeme postupně přejít na 12 znaků. Samozřejmě platí, čím více znakových sad použijete, tím lépe. 

 

Jaké znaky můžete v heslech používat: 

  • Malá písmena: a–z
  • Velká písmena: A–Z  
  • Číslice: 0-9
  • Speciální znaky: !"#$%&'()*+,-./:;<=>?@[\]^_`{|}~
  • Písmena s háčky: ěščřžťňďĚŠČŘŽŤŇĎ
  • Dlouhé hlásky: áéíóúůýí

 

Níže je uvedeno, jak rychle dnes běžný počítač prolomí vaše heslo s ohledem na komplexitu.

 

Pokud se rozhodnete být opravdu tvůrčí a tvořit originální hesla, nezapomeňte si vytvořit i systém pro to, abyste si svá hesla pamatovali, anebo je mohli dohledat na bezpečně uloženém místě.

 

Autor: Petr Loužecký

Cloudový online rádce

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Napište nám! Kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.

Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.

Další články
Proč právě my přinášíme nejlepší řešení?
 7. 5. 2019
O naší společnosti Proč právě my přinášíme nejlepší řešení?
Cílem každého podnikatele a každé firmy je co nejlépe pečovat o své zákazníky. Ti ale sami také někdy potřebují pomocné zázemí pro svou práci, aby byli jejich klienti spokojení. A právě to si klade...
Inovace bez legrace
 8. 1. 2020
Produkty a služby Inovace bez legrace
Inovujete? Digitálně transformujete? Používáte umělou inteligenci? Je vaším koníčkem virtuální realita nebo rozšířená realita? Jste fanoušci big dat nebo edge computingu? Nebo snad tisknete na 3D t...
Kolik stojí CRM?
 31. 10. 2019
Vy se ptáte, my odpovídáme Kolik stojí CRM?
Jako každý CEO jsem odpovědný, aby naše firma měla dost placené práce, aby měla budoucnost, aby měla spokojené kolegy, zákazníky a celou komunitu kolem sebe.