Algo Cloud

Jak vaší firmě pomůže umělá inteligence a proč potřebuje cloud

Jak vaší firmě pomůže umělá inteligence a proč potřebuje cloud - Fotka
Produkty a služby

Přichází AI revoluce? Umělá inteligence je teprve na počátku svého vývoje a už zvládá řídit auta či letouny, napodobovat lidskou komunikaci nebo analyzovat a vyhodnocovat obrovské množství dat. Umělá inteligence na rozdíl od lidí nepotřebuje spát a jíst ani není nemocná. Mnoho firem ji proto implementuje a je pravděpodobné, že časem zcela nahradí některá pracovní místa. Společně se podíváme na to, jak může umělá inteligence pomoci vaší společnosti a proč je k tomu zapotřebí cloud.

AI neboli umělá inteligence je dle definice „obor informatiky zabývající se tvorbou strojů řešících komplexní úlohy například z oblastí logistiky, robotiky, zpracování přirozeného jazyka či zpracování velkých objemů dat.“ Podle studie „Artificial Intelligence – The next digital Frontier“ je pět technologií AI, které budou společnosti v budoucnu nejčastěji využívat:

  • automatické rozpoznávání obrazu
  • přirozený jazyk
  • virtuální asistenti
  • automatizace procesů pomocí robotů
  • pokročilé strojové učení

Možností využití AI je obrovské množství. Nebudeme se proto věnovat všem. Zaměříme se pouze na takové schopnosti umělé inteligence, které můžete jako firma využít ve svém podnikání.

Využití umělé inteligence

Komunikuje za vás

Chatboti a voiceboti představují současný technologický trend, který se v průběhu pandemie rozmohl ještě více. Chatboti používají stále propracovaněji AI a rychle nasměrují vašeho zákazníka. Umí odpovídat nejen na běžné dotazy, ale poradí si i s blokací kreditní karty či přihlášením do internetového bankovnictví.

Voiceboty můžete využít na zákaznických linkách či v call centrech. Bot se zákazníků zeptá, jak jim může pomoci, a ihned přesně zareaguje na jejich odpověď. Jeho výhodou je především, že je dostupný non-stop.

Chatboty využijete především na e-shopech, voiceboty na zákaznických linkách a v call centrech.

Tip: Podívejte se na 7 důvodů, proč používat AI v call centrech.

Usnadňuje administrativu

AI zvládne rozpoznat typ dokumentu, extrahovat z něj důležité informace a rovnou je zapsat do podnikových systémů. Dokáže vás také upozornit třeba na podezřelé formulace ve smlouvách.

Řídí výrobu

Umělá inteligence zvládá řídit výrobní linku, predikovat její selhání či navrhnout zefektivnění výrobního procesu. Vizuální umělá inteligence kontroluje kvalitu produktu. V odhadování rozsahu škod je mnohem rychlejší než člověk.

Řídí logistiku

Jelikož umí velmi dobře pracovat se vztahy příčin a následků, je schopná naplánovat nejrychlejší trasu a nakládku a vykládku kamionů se zbožím. S rozvíjejícím se IoT může pomocí čidel řídit vozítka ve výrobní hale. Je pravděpodobné, že časem se bude zboží přepravovat automatickými vozidly.

Zpracovává Big data

Ta mohou být nejrůznějšího druhu. Využít můžete AI například v marketingu při vyhodnocování úspěšných kampaní. AI pomůže zacílit váš produkt a predikovat a podpořit jeho prodejnost. Už teď vám doporučuje filmy, které by se vám mohly líbit, či na vás cílí reklamy. Využijte to ve svůj prospěch.

Podle výše zmíněné studie může zavedení AI zvýšit váš obrat až o 50 %.

AI a cloud

Čím dál populárnější je kombinace AI s cloud computingem. Díky cloudu jsou nároky na infrastrukturu nižší než dříve. Cloud AI spojuje software a hardware umělé inteligence za účelem poskytování softwaru AI jako služby v hybridní cloudové infrastruktuře. To společnostem umožňuje naplno využívat její schopnosti.

Spuštění algoritmů umělé inteligence vyžaduje značné množství výpočetního výkonu, což si mnoho podniků nemůže dovolit. Provozování AI v cloudu je pro ně často jedinou možnou cestou. Cloud tedy dělá AI dostupnější i pro malé a střední podniky a výrazně zvyšuje rozsah a sféru vlivu AI. Umělá inteligence může naopak pomoci cloud computingu. Je tedy pravděpodobné, že v následujících letech budou velmi úzce propojeny a budou se vzájemně doplňovat.

Podnikový software integrovaný s umělou inteligencí je nyní primárním způsobem používání AI. Tento software je stále více založen na cloudu.

Tip: Podívejte se, jaké novinky se chystají v souvislosti s AI a komunikací.

Implementace umělé inteligence

S implementací AI i cloudu vám rádi pomůžeme. Můžete se podívat, jak jsme ji nasazovali ve firmě Parrot. Neváhejte a kontaktujte nás.

Vývoj umělé inteligence sledujeme a budeme vás informovat o dalších novinkách.

Potřebujete cloudové řešení, ale
nevíte, jaké zvolit? Poradíme vám.
Zeptejte se odborníků
Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?
Zanechte nám na sebe kontakt, do 3 hodin se vám ozve náš cloud specialista.
  • Nejvyšší standard bezpečnosti dat - certifikace ISO 27001:2014
  • Naše podpora je dostupná nonstop na tel: +420 225 006 555
  • Cloud provozujeme ze 3 nezávislých lokalit
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo +420 225 006 555
Vaše zpráva
Vaše data jsou chráněna

Volbou „Odeslat” beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.