Předvánoční zamyšlení a pohled do budoucna

 17. 12. 2019
O naší společnosti

Blíží se konec roku 2019 a s tím i čas na rekapitulaci toho, co se letos stalo. Microsoft Windows 7 a Windows Server 2008 „umírají“, Oracle JD Edwards prodloužil podporu až do roku 2030. Svět se mění a my uživatelé s ním. V letošním roce je to vidět hlavně v nárůstu vlivu umělé inteligence a její všudypřítomnosti v IT a ERP systémech.

Předvánoční zamyšlení a pohled do budoucna

Umělá inteligence na nás útočí ze všech stran, čím dál lepší algoritmy předpovídají naše nákupní chování a ovlivňují nás při on-line nakupování. Výkon aplikací z cloudu se velmi zvýšil, a tak už tyto systémy dokáží "spočítat" dříve nevídané kombinace. Teď před Vánocemi mám pocit, že už obchodníci přesně vědí nejen to, co budeme potřebovat koupit dnes, ale i to co budeme potřebovat koupit na Vánoce příští rok. Se zvyšující se dostupností údajů o nás spotřebitelích jsou obchodníci schopni přesně určit, kdo a kdy si koupí svůj produkt. Nebude tak trvat dlouho a obchodníci nás budou muset varovat před on-line nakupováním, jako nás už dnes musí varovat před hazardními hrami. Už dnes Gartner předpovídá, že do roku 2024 Světová zdravotnická organizace zařadí online nakupování mezi návykové poruchy.

Do roku 2024 předpovídá Gartner, že identifikace emocí pomocí umělé inteligence ovlivní více než polovinu online reklam a většina používaných aplikací začne tyto prvky umělé inteligence aktivně využívat. S rostoucí popularitou senzorů, které sledují biometriku a vývojem umělé emoční inteligence, budou podniky schopny detekovat emoce spotřebitelů a tyto znalosti využít ke zvýšení prodeje. U uživatelů ERP systémů bude umělá inteligence upozorňovat na možné chyby v zadávaných datech díky analýze jejich činnosti. Biometrické údaje z externích senzorů a sledování chování uživatelů umožnují hlubší úroveň personalizace aplikací.

Doufám, že systémy budou transparentní, a budou informovat uživatele o tom, jak jsou jejich údaje shromažďovány a používány. Současně bude stále na uživateli, zda systémům dovolí tato data shromažďovat. Zde se trochu obávám, že i když je to letos 70 let od vydání románu George Orwela 1984, tak se některé jeho vize o sledování uživatelů začínají realizovat. Bohužel i Gartner předpovídá že do roku 2023 budou jednotlivé činnosti uživatelů digitálně sledovány pomocí „internetu chování“, aby ovlivnily výhody a způsobilost aplikací pro 40 procent lidí na celém světě.

Ač se algoritmy umělé inteligence stále zlepšují, naštěstí stále nejsou schopné řešit emoční rozhodování, které ať chceme nebo nechceme, velmi ovlivňuje naše jednání. Najít vzorec podle, kterého se rozhodujeme při úsměvu na starého přítele se vědcům zatím nepodařilo najít. Stále zůstanou oblasti lidské činnosti, kdy člověk ani v příštích letech nebude umělou inteligencí nahrazen.

Výzkum dále pokračuje, uvidíme, kam se posuneme v roce 2020.

 

Autor: David Kazda

Cloudový online rádce

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Napište nám! Kontaktujeme vás obratem a to nejpozději do 24 hodin

Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.

Další články
Integrace v cloudu, jaké jsou možnosti?
 25. 8. 2019
Produkty a služby Integrace v cloudu, jaké jsou možnosti?
U většiny větších cloud instalací se setkáváme s dotazem, zda lze integrovat cloud aplikace či samotné prostředí s dalšími systémy či dokonce s dalšími cloudy.
Service Desk Algotechu je výjimečný
 3. 9. 2019
Produkty a služby Service Desk Algotechu je výjimečný
Algotech je celý naprosto výjimečný díky jeho lidem. Je výjimečný také díky jednomu z pracovišť, které je často nedostatečně doceňováno – a to je Service Desk. Parta, která se 24 hodin denně 7 dnů ...
Večeře se zákazníky 2019
 3. 12. 2019
O naší společnosti Večeře se zákazníky 2019
Ve čtvrtek 21. listopadu proběhla již tradiční večeře s našimi zákazníky. Setkání se tentokrát konalo v reprezentativních prostorách pražského Břevnovského kláštera.