Sedmero bezpečnější e-mailové komunikace

 22. 1. 2020
Vy se ptáte, my odpovídáme

E-mail je nejčastější cestou, jak se do firmy dostane škodlivý kód či vir. Následujících 7 bodů a jejich dodržování dokáže výrazně snížit riziko pro vaši firmu.

Sedmero bezpečnější e-mailové komunikace
  1. Pozor na přílohy, neotvírejte bez přemýšlení přílohy od neznámých odesílatelů, a to i přes lákavé názvy či běžně znějící přílohy (například invoice.zip). Přílohy často obsahují viry či kryptoviry.
  2. Bedlivě sledujte nejen jméno odesílatele, ale i jeho e-mailovou adresu. Přes e-mail se z vás často snaží někdo získat vaše přihlašovací údaje, například do banky. E-mail může vypadat jako od vaší banky, jméno odesílatele také, ale e-mail odešel ze schránky, kde za zavináčem je velmi podobná doména, ale je v ní například prohozeno písmeno, anebo se jedná o nějakou běžnou službu s e-maily zdarma.
  3. Stejnou pozornost věnujte i odkazům v e-mailu, je třeba se přesvědčit kam skutečně vedou a kam následně zadáváte své přihlašovací údaje či jiná data.
  4. Zvažte, kam zadáváte svůj e-mail k odběru „novinek“, budete třídit více pošty, snáze vám proklouzne podvodný e-mail.
  5. Najděte si poskytovatele e-mail služeb, který provádí antivirovou a antispam ochranu již přímo na serverech.
  6. Mějte na svém počítači vždy aktuální antivirový program. Ideálně s RANSOMWARE (kryptoviry) ochranou.
  7. Citlivou komunikaci provádějte přes šifrovaný, nebo alespoň certifikátem ověřený, e-mail.

 

Pokud chcete ve své firmě zajistit bezpečnou komunikaci a poradit, jak toho docílit, neváhejte se na nás obrátit. Další články o bezpečnosti ve firmách najdete na našem blogu.

 

Autor: Petr Loužecký

Cloudový online rádce

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Napište nám! Kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.

Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.

Další články
Je u vás vždy k dispozici fyzicky člověk na ServiceDesku?
 24. 5. 2019
Vy se ptáte, my odpovídáme Je u vás vždy k dispozici fyzicky člověk na ServiceDesku?
Je další z mnoha otázek, které nám na schůzkách kladete, a již více než 5 let můžeme s klidným svědomím říci ANO, na ServiceDesku je 24 hodin, 7 dní v týdnu k dispozici náš specialista zákaznické p...
Algotech zlepšuje dostupnost zákaznických center
 28. 11. 2019
Produkty a služby Algotech zlepšuje dostupnost zákaznických center
Připojte se do call centra Messengerem nebo jiným on-line komunikačním kanálem.
Integrace v cloudu, jaké jsou možnosti?
 25. 8. 2019
Produkty a služby Integrace v cloudu, jaké jsou možnosti?
U většiny větších cloud instalací se setkáváme s dotazem, zda lze integrovat cloud aplikace či samotné prostředí s dalšími systémy či dokonce s dalšími cloudy.