Úvaha před vstupem do cloudu, aneb jak nepoptávat cloud…

 21. 8. 2019
Vy se ptáte, my odpovídáme

Naši obchodníci jsou většinu času v terénu a vždy a rádi vysvětlují výhody cloudu. Měsíční platby, placení jen toho co používáte, dostupnost, zálohy, profesionální správa. I tak se občas setkáme s přáním na nacenění „úplně stejné konfigurace, co máme na faktuře“, ale s tím rozdílem, že se jedná o fyzický stroj s tím odůvodněním, že jim výkonově i po 7 letech stačí a všechny(!) podnikové systémy, či dokonce řešení pro zákazníky na tom stále dobře běží a že se nikdy nic nestalo.

Úvaha před vstupem do cloudu, aneb jak nepoptávat cloud…

Pokud by si zákazník přesně tuto konfiguraci navolil u jakéhokoliv poskytovatele v konfigurátoru, vždy pak bude říkat, že cloud je drahý.   

Proto preferujeme osobní přístup, a i u prodeje a rádi vysvětlíme jak na to….

Důležité je pochopení provozu zákazníka, rizik spojených s provozem IT. Co pro zákazníka znamená například denní výpadek systémů, pokud jedinému serveru přestane fungovat zásadní komponenta či celý server. Jaká jsou rizika finační i reputační. Pro část firem je zásadní takřka 100% dostupnost, pro část bezpečnost dat a jejich zálohy. Vše umí cloud splnit.

Velmi rádi pomůžeme s optimalizací, nedávno jsme byli poptáni na server z důvodu nahrazení starého stroje s konfigurací 2CPU (2x 8jader), 128GB RAM, 3x 1TB HDD. Pokud bychom to strojově napočítali, cena cloud stroje by skutečně nevyšla vůbec dobře s ohledem na plánovanou životnost dle minululé zkušenost tj 7 let. Jedná se o zákazníka z řad menších firem bez vlastního IT.

Zákazník byl velmi nápomocen a s pomocí nám poskytl výpisy z vytížení, byl sám překvapen, co čísla ukázala. Vytížení procesu v řádu jednotek procent, s intervalem 1 minuty. RAM paměť využita trvale kolem 16 GB. Tři disky jsou pochopitelně kvůli redundanci, realné využití 300 GB.

Další téma je podpora, zákazník si server koupil od tehdejšího dodavatele IT, s kterým již dlouhodobě nespolupracuje. Server běží v zakonzervovaném stavu již několik let, kromě aktualizací a změn v účetním programu. O cloud servery, virtualizace, zálohy se stará tým lidí, které už málo co překvapí.

Nabídková cloud konfigurace tedy odrážela skutečné potřeby a to jak z pohledu výkonu, tak z pohledu potřeb provozu a pokud se časem výkonové nároky změní, změní se i cloud.  

Není třeba investovat do velkého serveru, který bude roky nevyužitý s vidinou, že za roky bude zaplněn. Ideální je pořídit cloud, který poroste s vámi a s vašimi potřebami.

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Cloudový online rádce

Máte zájem o vyzkoušení nebo dotaz?

Napište nám! Kontaktujeme vás obratem, a to nejpozději do 24 hodin.

Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.

Další články
Algotech ví, jak řešit konec podpory Windows Server 2008
 4. 11. 2019
Konec podpory Windows Server 8 Algotech ví, jak řešit konec podpory Windows Server 2008
Windows Server 2008 a Windows Server 2008 R2 se blíží ke konci podpory životního cyklu. To znamená, že k dispozici již nebudou žádné free aktualizace místních zabezpečení, nové aktualizac...
Na čem stojí AlgoCloud?
 7. 6. 2019
Vy se ptáte, my odpovídáme Na čem stojí AlgoCloud?
Pravidelně dostáváme otázky, jak je postaven náš cloud a jaký v něm používáme software. Od začátků v roce 2012 spoléháme hlavně na podporu velkých hráčů na trhu a sázíme na dlouhodobý vztah a kvali...
V čem mi pomůže e-mail z Cloudu?
 23. 6. 2019
Produkty a služby V čem mi pomůže e-mail z Cloudu?
V našem případě používáme v AlgoCloudu MS Exchange, který přináší skvělý poměr funkcí, ceny, dostupnosti a obecné kompatibility s poštovními klienty jak na počítačích, tak mobilních zařízeních nejr...